Uporaba laserskih merilnikov pri nadzoru prometa

Tisti, ki bodo v prihodnje vozili z zelo kratko varnostno razdaljo in tako ogrožali prometno varnost, lahko pričakujejo, da bodo za takšno vožnjo kaznovani – izrečena jim bo globa za omenjeni prekršek. Globa za vožnjo na premajhni varnostni razdalji je 200 evrov. Letos policija tudi zaradi uporabe laserskih merilnikov v prometu beleži ugodnejšo prometno varnost kot v enakem obdobju lani. Obravnavala je manj prometnih nesreč, v njih je manj ljudi umrlo ali se poškodovalo. Do konca septembra policija beleži upad števila prometnih nesreč za 19 odstotkov – s 17.241 na 13.989.
Prav tako je letos doslej na slovenskih cestah umrlo manj udeležencev kot v enakem obdobju lani, zmanjšalo se je tudi število poškodovanih.

Najprej bi bilo treba voznike podučitii. Nisem a priori proti, podpiram vse, kar bi lahko povečalo varnost na naših cestah. V zvezi z merilniki pa sem skeptičen. Sem za to, da se neupoštevanje varnostne razdalje kaznuje, vendar je treba ljudem najprej povedati, koliko ta znaša. Najprej bi bilo treba ljudi podučiti. Prepričan sem, da jih 99 odstotkov ne ve, kolikšna je potrebna varnostna razdalja pri določeni hitrosti vožnje. Vozniki morajo voziti z varnostno razdaljo, ki jo prevozijo v dveh sekundah.

Dve sekundi zato, ker je naš reakcijski čas ena sekunda, ena pa še za rezervo. Nekateri vozniki se bojijo se, da bi policisti z uporabo laser merilnikov voznike lovili predvsem na izvozih, kjer je tolikšna varnostna razdalja pogosto nerealna: Če bi vsi tudi tam upoštevali predpisano varnostno razdaljo, bi nastajali zastoji. V Nemčiji v izvozih in uvozih zato dovoljujejo varnostno razdaljo ene sekunde. V gneči so vozniki bolj pozorni in tudi reakcijski čas se skrajša na 0,6 ali 0,7 sekunde.
Večina (razen najbolj drznih in prehitrih) na avtocesti vozi s še večjo razdaljo od varnostne, saj so pri hitrosti 130 kilometrov na uro že podzavestno bolj pazljivi. Drugače je v mestih, tam je varnostna razdalja pogosteje prekratka. Varnostne razdalje ne bi smeli meriti na izvozih z avtocest, pri menjavi pasov ali pri vključevanju. Za varnost v prometu naredili več, če bi zaostrili kazni za uporabo mobilnih telefonov med vožnjo, tudi za prostoročno telefoniranje, saj se reakcijski čas tistega, ki telefonira med vožnjo, močno zmanjša.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *