Mineral cink je esencialnega pomena

Cink je eden od esencialnih mineralov. To pomeni, da je bistvenega pomena za delovanje našega organizma. Skrbi namreč za njegovo rast in razvoj ter za številne druge funkcije. Brez njega naš organizem ne more ustrezno delovati, enako pa velja tudi za naš imunski sistem. Tako lahko rečemo, da dovoljšna količina omenjenega minerala dobro vpliva tudi na telesno odpornost pred virusi, bakterijami in različnimi boleznimi.

Zakaj naše telo potrebuje minerale?

Naše telo oziroma organizem nujno potrebuje številne minerale. Med njimi je tudi cink. Gre za enega najbolj osnovnih mineralov, saj je prisoten v številnih telesnih tkivih in tekočinah. Zaradi tega je pomembno, da ga ima organizem vedno na voljo dovolj oziroma da ga telesu ne primanjkuje. Da boste videli, za kako pomemben mineral gre, naj vam naštejemo samo nekatere funkcije, na katere lahko vplivate z zadostno količino tega minerala v telesu:

  • večja odpornost imunskega sistema,
  • lažje celjenje ran,
  • pravilno delovanje živčevja,
  • pravilno delovanje reproduktivnih funkcij,
  • skrb za sintezo beljakovin v telesu,
  • skrb za presnovo makrohranil,
  • pomoč pri presnovi vitamina A
  • normalna rast in razvoj organizma,
  • ščitenje celic pred oksidativnim stresom,
  • pravilno delovanje kognitivnih funkcij,
  • ohranjanje normalne vrednosti testosterona v krvi,
  • zdrave kosti,
  • dober vid in zdravje oči,
  • lepi lasje, nohti in koža.

Vegetarijanska prehrana in cink

cink v hrani

Cink se nahaja tako v živilih rastlinskega kot živalskega izvora, vendar pa se ga v slednjih nahaja večja količina. Zaradi tega morajo o jemanju razmisliti predvsem tisti, ki se prehranjujejo pretežno vegetarijansko oziroma vegansko – torej ne uživajo živil živalskega izvora, ki bi vsebovala cink v dovolj veliki količini. Priporočen dnevni vnos namreč znaša približno od 7 do 10 miligramov za odraslo osebo. Vegetarijanska ali veganska prehrana vsebuje tudi precej tako imenovane fitinske kisline (nahaja se na primer v stročnicah, s katerimi vegetarijanci in vegani pogosto nadomeščajo živalske beljakovine v svoji prehrani), zaradi katere telo težje absorbira omenjeni mineral iz hrane. To je še en razlog več, zakaj tega minerala vegetarijancem in veganom lahko primanjkuje. Pomanjkanje se kaže na različne načine, največkrat pa predvsem kot slabša odpornost ali težave s kožo, pa tudi z manjšo željo po hrani ter izpadanjem las. V primeru pomanjkanja tega minerala v telesu oziroma simptomov, ki kažejo na to, je pametno izbrati kakovostno prehransko dopolnilo, s katerim poskrbimo za to, da ga organizem dobi dovolj.