Kaj je vetrobransko steklo

Vetrobransko steklo letal, avtomobila, avtobusa, motornega kolesa idr. vozil je enostavno povedano sprednje okno vozila. Moderna vetrobranska stekla so navadno izdelana iz laminiranega varnostnega stekla, kar je vrsta obdelanega stekla, ki je tipično sestavljeno iz dveh steklenih površin, ki sta posebej sestavljeni v enoto in vpeti v okvir okna. Vetrobranska stekla motornih koles so pogosto izdelana iz akrilne plastike, visoko odporne na udarce.
Vetrobranska stekla ščitijo potnike v vozilu pred vetrom, prahom, kamenčki, insekti ter zagotavljajo aerodinamiko avtomobila. Večina jih ima tudi UV premaz, ki preprečuje ultravijolično sevanje. To je sicer navadno nepotrebno, saj je večina vetrobranskih stekel izdelanih zgolj iz laminiranega varnostnega stekla. Večino UV-B žarkov absorbira že steklo samo po sebi. Ostalo iz UV-A spektra pa absorbira vezna plast med obema kosoma stekla.
Ko se vetrobransko steklo poškoduje do mere, da se naredi razpoka, formira tipičen vzorec pajkove mreže, značilen za laminirano varnostno steklo.
Prva vetrobranska stekla so bila izdelana iz običajnega stekla, ki pa so v primeru nesreč imela na potnike katastrofalen učinek. Tožbe so vodile do razvoja bolj odpornih in vzdržljivih vetrobranskih stekel. Leta 1919 je Henry Ford rešil problem vetrobranskih stekel z uporabo tehnologije laminacije stekla. Med leti 1919 in 1929 je Ford zahteval uporabo laminiranega stekla za vsa svoja vozila.
Moderna, lepljena vetrobranska stekla prispevajo k trdnosti vozila, vendar je glavno vodilo pri izdelavi in razvoju pomenil faktor varnosti. V skoraj vseh narodnih predpisih je sedaj že določeno, da je zahteva za varnostno steklo ta, da slednje ostane v enem kosu, tudi če se zlomi.
Dandanes je vetrobransko steklo kos varnostne opreme, kot so sedežni pasovi in vreče.
Moderna družba pa zahteva vse več. Kos varnostne opreme naj bi postal tudi multifunkcijski zaslon, na katerem bi se prikazovali najrazličnejši podatki, ki bi olajšali vožnjo vozniku. Razen tega bi fokus voznika ostal osredotočen na pogled naprej. Pri tem bi vedno imel nadzor nad dogajanjem v prometu in na cestišču pred vozilom.
Vetrobranska stekla tudi niso univerzalnih velikosti. Razlikujejo se glede na tip vozila oz. njegovo obliko. Navadno jih ni potrebno posebej kupovati. Ker pa se pri vožnji lahko poškodujejo, je dobro vedeti, da jih lahko vedno dobite pri podjetju Silux.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *